25 maja 2019

Tkanie na krośnie: Jak wpleść nici (wątku) w tkaninę | Igła tkacka

Tak jak obiecałam. Zrobiłam kolejny filmik, kontynuację poprzedniego. Tym razem pokazuję mój sposób wplatania końcówek nici (wątku) w tkaninę. O zdejmowaniu tkaniny z krosna i wykańczaniu jej (końcówek osnowy) będzie innym razem.

Jak wpleść końcówki nici (wątku) w tkaninę?

Igła tkacka

W poprzednim poście pokazałam, jak zmienić nici wątku, kiedy już nam się skończą i chcemy dodać nowe. Przy takim dodaniu nowych nici, pozostają nam zbędne końcówki, które zawsze zostawiamy na spodniej stronie. Aby je schować, wystarczy nawlec je na zwykłą igłę (lub igłę tkacką) i wpleść w środek oczek wątku (po spodniej stronie). Przewlekamy wszystkie oczka, wzdłuż jednej nici osnowy. Oczywiście to tylko moja metoda, ale każdy może robić jak chce, zygzakiem, albo wzdłuż wątku (wtedy będzie widać w tym miejscu podwójny rządek nici). Zwykłą igłą wplatamy tak, że najpierw ją nawlekamy i dopiero potem wkłuwamy się w wybrane miejsce. Natomiast igłą tkacką, najwygodniej jest zrobić tak, jak pokazałam na filmie.

A więc zapraszam do oglądania!
(tutaj link bezpośredni - kliknij)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz