2 kwietnia 2019

Malowanie na szkle - Obraz na szkle malowany "Anioł Stróż z dzieckiem"

To kolejna moja praca, którą kiedyś namalowałam. Szkic jest częściowo wzorowany na innych obrazach z aniołem stróżem, a częściowo jest moim własnym pomysłem. Malowany był również przy użyciu farb do szkła Vetro color oraz farb akrylowych, tak jak poprzedni obraz z Panem Jezusem. Były to czasy, kiedy dopiero zaczynałam malować akrylami. Ten obrazek, pierwotnie również miał być obrazem stojącym, jednak ostatecznie - jak cała reszta - trafił na ścianę ;-)

Anioł Stróż z dzieckiem

(obraz na szkle malowany)




A tutaj już pomalowany. Z promieni zrezygnowałam i pozostała sama gwiazda. Na zdjęciu tego nie widać, ale włosy anioła, jego skrzydła, pas i gwiazda, przecudnie mienią się w świetle, ponieważ pomalowane są metalicznymi farbami - złotą i srebrną.

Tło choć ciemne i jednolite, pięknie podkreśla i "uwydatnia" świetlistą postać anioła. O to właśnie chodzi w obrazach na szkle, gdzie brak cieniowania, trzeba jakoś uwydatnić to, co chce się przekazać poprzez obraz. Są oczywiście osoby, które malują na szkle tak, jakby malowały na płótnie - z cieniowaniem, bogatym tłem i zupełnie realistycznie; ja jednak pozostałam przy bardziej "bajkowym" stylu, bez cieniowania i zbytniego realizmu. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz